Акафист на воздвижение креста господня

Икосъ 6.

Возсія́вый всему́ мíру воскресе́ніемъ Свои́мъ Госпо́дь Іису́съ Христо́съ, ны́нѣ вся́ исполня́етъ свѣ́та, не́бо же и зе́млю и преиспо́дняя; да пра́зднуетъ у́бо вся́ тва́рь Христо́во воста́ніе, въ не́мже утвержда́еми вопіе́мъ си́це:

Іису́се, вся́ исполня́яй свѣ́томъ Твои́мъ, просвѣти́ и мои́ омраче́нныя о́чи.

Іису́се, не́бо и зе́млю сочета́вый, возведи́ мя отъ земли́ на не́бо.

Іису́се, снизше́дый свѣ́томъ Божества́ въ преиспо́дняя, сни́ди въ преиспо́днюю души́ моея́.

Іису́се, изведы́й изъ темни́цъ а́довыхъ ожида́вшія Тя́ ду́ши, изведи́ и мя́ грѣ́шнаго изъ мра́ка уны́нія, я́ко живо́тъ мо́й а́ду прибли́жися.

Іису́се, всѣ́мъ простира́яй пречи́стѣи ру́цѣ Твои́, объими́ и мя́ окая́ннаго.

Іису́се воскре́сшій, воскреси́ ду́ши на́ша!

Јкосъ в7.

Рaзумъ не постигaетъ тaйны божcтвенныz кaкw и3ст0чникъ жи1зни воскRсaетъ, ўмерщвлsz смeрть. сегw2 рaди т0чію сeрдцемъ и3спытyюще рaдость воскrніz и3 т0ю просвэщaемы со глaсомъ весeліz д¦0внагw взывaемъ ти2 си1це:

Ї}се, входsй двeремъ заключє1ннымъ, вни1ди въ д0мъ души2 моеS: ї}се, срётивый ўченики2 на пути2, срsщи и3 мS на пути2 сeй жи1зни.

Ї}се, воспламени1вый сердцA и4хъ твои1ми словесы2, воспламени2 и3 моE хлaдное сeрдце:

Ї}се, дaвый себE познaти въ преломлeніи хлёба, дaждь ми2 познaти тS въ божcтвенней є3vхарjстіи: ї}се, њбэщaвый д¦а сaгw ўченикwмъ твои6мъ, ниспосли2 и3 мнЁ сего2 д¦а ўтёшителz t nц7A.

Ї}се воскrшій, воскRси2 дyшы нaшz.

Икос 6

Возсияв светом всем сущим во аде, Спасе,
Ты облистал еси бывших в преисподней; привратницы же
адские не терпяще зрети блистания Твоего, падоша, яко
мертвии, избавлении же от них, видяще ныне Крест,
возопиша:

Радуйся, мертвых воскресение.

Радуйся, печальных утешение.

Радуйся, адских хранилищ разорение.

Радуйся, райскаго наслаждения
предвкушение.

Радуйся, жезле, египетское воинство
потопивый.

Радуйся, жезле, израильския люди
напоивый.

Радуйся, животворящее древо, разбойника
спасение.

Радуйся, благовонный шипок,
благочестивых благоухание.

Радуйся, духовнаго глада утоление.

Радуйся, печате, от верных восприятая.

Радуйся, двере таинств.

Радуйся, яко из тебе Божественныя струи
проистекают.

Радуйся, Кресте всеблаженный.

Икосъ 12.

На го́ру Елео́нскую егда́ возше́лъ еси́, Отчее Сія́ніе, тогда́ пресвѣ́тлый о́блакъ подъя́тъ Тя́, зря́щимъ ученико́мъ Твои́мъ, и а́нгели апо́столомъ глаго́лаху: «му́жіе Галиле́йстіи, что́ стоите́ зря́ще на не́бо? се́ бо, Его́же ви́дите вознося́щася, То́й па́ки пріи́детъ съ пло́тію». Они́ же съ ра́достію возврати́вшеся во Іерусали́мъ, хва́ляху Тебе́, и́стиннаго Бо́га, и живоно́сному гро́бу Твоему́, въ не́мже тридне́вно положе́нъ бы́лъ еси́, съ весе́ліемъ возглаша́ху:

Ра́дуйся, живоно́сный гро́бе, собы́вшимся въ тебѣ́ всѣ́хъ на́съ въ вѣ́рѣ во Христа́ утверди́вый!

Ра́дуйся, предъ мучи́тели и враги́ и́стины, наде́ждою воскресе́нія непобѣди́мы на́съ сотвори́вый!

Ра́дуйся, въ не́мже священнота́йнѣ, въ купе́ли креще́нія, вси́ вѣ́рующіи Христу́ спогреба́ются!

Ра́дуйся, изъ него́же креще́нніи, уме́рши грѣху́, къ но́вѣй жи́зни со Христо́мъ совостаю́тъ!

Ра́дуйся, я́ко предъ тобо́ю отъ благода́ти воскресе́нія, въ тебѣ́ почíющей, вся́ крѣ́пость а́да исчеза́етъ!

Ра́дуйся, я́ко изъ тебе́, отъ полноты́ си́лы Бо́жіей, на тебѣ́ я́вльшейся, заря́ жи́зни вѣ́чныя незаходи́мо сія́етъ!

Ра́дуйся, живоно́сный гро́бе, изъ него́же Христо́съ воскре́се!

Кондaкъ Gi.

Q ї}се хrте, смeртію смeрть попрaвый и3 сyщымъ во гробёхъ жив0тъ даровaвый, пріими2 въ воню2 бlгоухaніz д¦0внагw сіE мaлое молeніе нaше и3 сyщымъ нaмъ во гробёхъ нерадёніz дaруй жив0тъ вёчный да поeмъ тебЁ: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды, посeмъ №-й јкосъ и3 №-й кондaкъ.

Моли1тва гDу ї}су воскrшему

Слaва тебЁ, гDи ї}се хrте, б9е м0й, ћкw пaки сподоби1лъ мS є3си2 недост0йнаго, прешeдша п0прищэ свzтaгw постA, поклони1тисz бжcтвеннымъ страстeмъ твои6мъ и3 ви1дэти всерaдостный дeнь преслaвнагw и3з8 гр0ба воскrніz твоегw2, в0ньже свободи1лъ є3си2 сyщыz во ѓдэ t вёкъ св‰занныz дyшы прaвэдныхъ. тоS бжcтвенныz своб0ды дyха и3 пл0ти, дражaйшій спаси1телю м0й, и3 ѓзъ желaю, да разрэши2 мS, свsзана сyща мн0гими грэхи6, и3 да сотвори1ши возсіsти живон0сному свёту воскrніz твоегw2 во мрaчнэй души2 моeй: ви1жду бо безчи1слєнныz щедрHты и3 неизречeнное человэколю1біе твоE, ћкw нE т0чію t небытіS въ бытіE мS привeлъ є3си2, и3 џбраза твоегw2 под0біемъ ўкраси1въ, всеS д0льніz твaри владhку постaвилъ мS є3си2, но и3 посeмъ пaдша съ высоты2 и3 врагY пораб0тившасz, нE њстaвилъ є3си2, но, и3скупи1въ мS безцённою кр0вію твоeю, благодaтію крещeніz снабди1лъ мS є3си2, да востекY на пeрвое достоsніе. ѓзъ же, њкаsнный, запsтъ бhвъ ўм0мъ плотски1мъ, њбрати1хсz вспsть и3 пaки рaбъ сотвори1хсz грэхA и3 страстeй, донeлэже є3ди1нъ по є3ди1ному погуби1хъ вс‰ д†ры благодaти твоеS. и3 нhнэ ќбw, что2 сотворю2, нE вёмъ: nбaче помzнyвъ глагHлы пречи1стыхъ ќстъ твои1хъ, ћкw не пришeлъ є3си2 призвaти прaвэдники, но грёшники въ покаsніе, и3 ѓзъ, ћкw є3ди1нъ t си1хъ, съ вёрою и3 смирeніемъ прихождY къ живон0сному гр0бу твоемY, не ґрwмaты и3 воню2 мЂра носsй (нaгъ бо є4смь и3 пyстъ благи1хъ дёлъ), но пaче надeжду и3мhй њбрэсти2 въ нeмъ прощeніе грэх0мъ мои6мъ и3 њбновлeніе нечи1стому житію2 моемY. при1зри u5бо на мS, кaющасz и3 служи1ти тебЁ хотsща, и3 не tри1ни t благодaти воскrніz твоегw2. живон0сною смeртію твоeю и3 погребeніемъ ўмертви2 мо‰ лю1тыz стр†сти, да ћкw мeртвъ и3 погребeнъ живY въ мjрэ сeмъ. Преслaвнымъ востaніемъ твои1мъ воздви1гни мою2 дyшу, ўмерщвлeнную грэхи6, и3 њживи2 с0вэсть, є3sже ничт0же въ мjрэ нyжнэйше є4сть. вознесeніемъ твои1мъ tт0ргни мS t сyетныхъ и3 душетлённыхъ блaгъ земнhхъ, и3 сотвори2 мS г0рнzz мyдрствовати, ћкw да не къ томY себЁ живS и3 ўгождaz, но тебЁ, гDу и3 бGу моемY, служA и3 раб0таz, ћкwже спод0бихсz поклони1тисz воскrнію твоемY на земли2, тaкw спод0бленъ бyду ви1дэти тебЁ, дражайшаго и3скупи1телz моего2, и3 на нб7си2, за пріsтіе смeрти крeстныz слaвою и3 чeстію вёнчанна, и3 стaвъ њдеснyю вели1чествіz твоегw2, со ґрхагGлы и3 ґгGлы, и3 со всёми и3скуплeнными тоб0ю брaтіzми мои1ми, во вёки вэкHвъ пою2 тебЁ: Ґллилyіа. Ґми1нь.

Сильная молитва — обращение к Всемогущей Силе Господа

Частицы Животворящего Креста сегодня находятся во многих храмах мира. Возможно, и в вашем городе есть частица Животворящего Креста Господня, и вы можете приложиться к этой великой святыне. Крест зовут Животворящим — творящим и дарующим жизнь, то есть имеющим великую силу. В утренних и вечерних молитвах, находящихся в каждом православном молитвослове есть молитвы, призывающие силу Божию, происходящую от Креста Господня. Православные христиане, таким образом, ограждают себя на каждый день и на каждую ночь силой Креста Господня. Обратитесь с молитвой ко Господу, оградите себя крестным знаменем и искренней верой в Бога — и вы увидите, как изменится ваша жизнь. Читать акафист Кресту Господню можно в любое время дня и ночи, по молитвослову или с экрана смартфона, компьютера. Читать онлайн акафист Кресту Господню Животворящему можно по тексту ниже. Да хранит вас Господь силой Честного и Животворящего Своего Креста!

Молитва Честному и Животворящему Кресту Господню

О дивный чудодейственною силою четвероконечный и трисоставный Крест Христов, у подножия твоего во прах распростертый, поклоняюся ти, честное Древо, отгоняющее от нас всякое демонское стреляние и освобождающее нас от всех бед, скорбей и напастей. Ты бо еси Древо жизни, ты еси очищение воздуха, освящение святаго храма, ограждение нашего жилища, охранение одра моего, просвещение ума моего, сердца и всех моих чувств. Твое святое знамение ограждает мя со дня моего рождения, просвещает мя со дня моего крещения, оно со мною и на мне во вся дни живота моего на суше и на водах, оно же сопровождать мя будет до могилы, осенит и прах мой, оно бо, святое знамение Чудодейственнаго Креста Господня, возвестит всей вселенней о часе всеобщаго воскресения мертвых и последняго Страшнаго и праведнаго Суда Божия.

О Кресте Всечестный! Осенением твоим вразуми, научи и благослови мя, недостойнаго, всегда несомненно верующаго в непобедимую силу твою, огради мя от всякаго врага и супостата, исцели вся недуги моя душевныя и телесныя.

Господи, Иисусе Христе Сыне Божий! Силою Честнаго и Животворящаго Креста Твоего помилуй и спаси мя, грешнаго. Аминь.

Тропарь, глас 1

Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

На главную

И́кос 7

Зако́н да́вый иногда́ богови́дцу на Сина́и, пригвожде́н бысть во́лею ко Кресту́ за лю́ди беззако́нныя, и упраздни́ зако́на кля́тву дре́внюю, да вси мы, ви́дяще ны́не Креста́ си́лу, воззове́м ему́:

Ра́дуйся, па́дших челове́ков воста́ние;

ра́дуйся, ми́ру сему́ покланя́ющихся паде́ние.

Ра́дуйся, воскресе́ния Христо́ва прославле́ние;

ра́дуйся, мона́шествующих боже́ственное услажде́ние.

Ра́дуйся, дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются ве́рнии;

ра́дуйся, дре́во, проро́ки глаго́ланное, на земли́ насажде́нное.

Ра́дуйся, ца́рствию на враги́ поможе́ние;

ра́дуйся, христоимени́тому жи́тельству держа́вное предста́тельство.

Ра́дуйся, Судии́ Пра́веднаго явле́ние;

ра́дуйся, челове́ков согреша́ющих осужде́ние.

Ра́дуйся, Кре́сте, сиро́т засту́пниче;

ра́дуйся, Кре́сте, ни́щих богати́телю.

Ра́дуйся, животворя́щий Кре́сте Госпо́день.

Мlтва №

Q пречтcный и3 животворsщій кrте гDень! Дрeвлэ ўбw бhлъ є3си2 кaзни поз0рныz nрyдіе, нhнэ же знaменіе сп7сeніz нaшегw при1снw почитaемое и3 прославлsемое! Кaкw дост0йнэ возм0гу ѓзъ, недост0йный, воспёти тz и3 кaкw дерзнY преклони1ти колBна сeрдца моегw2 пред8 и3скупи1телемъ мои1мъ, и3сповёдаz грэхи2 свои2! Но млcрдіе и3 неизречeнное чlвэколю1біе распeншегосz на тебЁ смирeнное дерзновeніе подаeтъ ми, да tвeрзу ўстA мо‰ воeже слaвити тS: сегw2 рaди вопію ти2: рaдуйсz, кrте, цRкве хrт0вы красотA и3 nсновaніе, всеS вселeнныz ўтверждeніе, хrтіaнъ всёхъ ўповaніе, царeй держaва, вёрныхъ прибёжище, ѓгGлwвъ слaва и3 воспэвaніе, дeмонwвъ стрaхъ, губи1тельство и3 tгнaніе, нечести1выхъ и3 невёрныхъ посрамлeніе, прaведныхъ ўслаждeніе, њбременeнныхъ њслaба, њбуревaемыхъ пристaнище, заблyдшихъ настaвниче, њдержи1мыхъ страстьми2 раскazніе, ни1щихъ њбогащeніе, плaвающихъ к0рмчий, слaбыхъ си1ла, во брaнэхъ побёда и3 њдолёніе, си1рыхъ вёрное покровeніе, вдHвъ застyпниче, дёвъ цэломyдріz њхранeніе, ненадёzнныхъ надeжда, недyжныхъ врaчъ и3 мeртвыхъ воскресeніе! Ты2, проoбразовaнный чудотворsщимъ жeзломъ мwmсez, животв0рный и3ст0чникъ, напаsющий жaждущіz дух0вныz жи1зни и3 ўслаждaющий нaши скHрби: ты2 џдръ, на нeмже цaрственнw почи1лъ триднeвнw воскрeсшій побэди1тель ѓда. Сегw2 рaди и3 ќтро, и3 въ вeчеръ, и3 полyднэ прославлsю тS, требlжeнное дрeво, и3 молю2 в0лею распeншегосz на тебЁ, да просвэти1тъ џнъ и3 ўкрэпи1тъ тоб0ю ќмъ м0й, да tкрhетъ въ сeрдцэ моeмъ и3ст0чникъ любвE совершeннэй и3 вс‰ дэsніz мо‰ и3 пyтіе мои2 тоб0ю њсэни1тъ, да вhну величaю пригвождeннагw на тебЁ, грBхъ мои1хъ рaди, гDа спcтелz моегw2. Ґми1нь.

Икос 6

Якоже древо райское превелие, возвысися
на Голгофе честный Крест Христов, от онудуже во всю
вселенную распростре мысленныя ветви благодати и
Распеншагося на нем; под егоже сению обретают прохладу
палимии зноем страстей и хотящии благочестно жити о
Христе Иисусе. Темже и мы, благодати Того причастницы,
весело взываем:

Радуйся, святый Кресте, древом жизни,
Адама ради в Едеме насажденным, проображенный.

Радуйся, новым Адамом, руце на тебе
распростершим, миру явленный.

Радуйся, яко под сень благодатнаго
защищения твоего вси вернии прибегают.

Радуйся, яко милосердием Даровавшаго нам
тебе кающиися грешницы огня геенскаго избегают.

Радуйся, Кресте, утешение наше в скорбех
и печалех.

Радуйся, живительная отрадо и помощь
изнемогающим в борьбе с прилогами страстей, мира и
диавола.

Радуйся, честный Кресте, всерадостное
знамение нашего искупления.

Икос 12.

Поюще твою песнь, хвалим тя усердно, яко одушевленное Древо Господне: на тебе бо пригвождся плотию, Владычествуяй горними силами, освяти, прослави и научи пети тебе таковая:

Радуйся, Кресте, мысленный мечу; радуйся, святых святое зрение.

Радуйся, пророков и праведных предвещание; радуйся, всесветлая Христова победо.

Радуйся, державо и ограждение царей благочестивых; радуйся, украшение и венче иереев благоговейных.

Радуйся, истины пресветлое удобрение; радуйся, спасения благополучнейшее утверждение.

Радуйся, светлое всех веселие; радуйся, сынов агарянских прогнание.

Радуйся, нетленнаго Света свещниче; радуйся, души моея радование.

Радуйся, Древо треблаженное.

ПСАЛМЫ 34, 90; Молитва честному кресту “Да воскреснет Бог. “

Суди, Господи, обидящыя мя, побори борющыя мя. Приими оружие и щит, и востани в помощь мою. Изсуни мечь, и заключи сопротив гонящих мя. Рцы души моей: спасение твое есмь Аз. Да постыдятся и посрамятся ищущии душу мою, да возвратятся вспять и постыдятся мыслящии ми злая. Да будут яко прах пред лицем ветра, и Ангел Господень оскорбляя их. Да будет путь их тма и ползок, и Ангел Господень погоняя их: яко туне скрыша ми пагубу сети своея, всуе поносиша души моей. Да приидет ему сеть, юже не весть, и ловитва, юже скры, да объимет и, и в сеть да впадет в ню. Душа же моя возрадуется о Господе, возвеселится о спасении Его. Вся кости моя рекут: Господи, Господи, кто подобен Тебе? Избавляяй нища из руки крепльших его, и нища, и убога от расхищающих его. Воставше на мя свидетеле неправеднии, яже не ведех, вопрошаху мя. Воздаша ми лукавая воз благая, и безчадие души моей. Аз же, внегда они стужаху ми, облачахся во вретище, и смирях постом душу мою, и молитва моя в недро мое возвратится. Яко ближнему, яко брату нашему, тако угождах, яко плача и сетуя, тако смиряхся. И на мя возвеселишася и собрашася: собрашася на мя раны, и не познах, разделишася, и не умилишася. Искусиша мя, подражниша мя подражнением, поскрежеташа на мя зубы своими. Господи, когда узриши? Устрой душу мою от злодейства их, от лев единородную мою. Исповемся Тебе в церкви мнозе, в людех тяжцех восхвалю Тя. Да не возрадуются о мне враждующии ми неправедно, ненавидящии мя туне и помизающии очима. Яко мне убо мирная глаголаху и на гнев лести помышляху. Разшириша на мя уста своя, реша: благоже, благоже, видеша очи наши. Видел еси, Господи, да не премолчиши. Господи, не отступи от мене. Востани, Господи, и вонми суду моему, Боже мой и Господи мой, на прю мою. Суди ми, Господи, по правде Твоей, Господи Боже мой, и да не возрадуются о мне. Да не рекут в сердцах своих: благоже, благоже души нашей, ниже да рекут: пожрохом его. Да постыдятся и посрамятся вкупе радующиися злом моим, да облекутся в студ и срам велеречующии на мя. Да возрадуются и возвеселятся хотящии правды моея, и да рекут выну: да возвеличится Господь, хотящии мира рабу Его. И язык мой поучится правде Твоей, весь день хвале Твоей.

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Речет Господеви: Заступник мой еси и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи, и от словесе мятежна. Плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися. Оружием обыдет тя истина Его, не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тма одесную тебе, к тебе же не приближится. Обаче очима твоима смотриши, и воз­даяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое. Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою. На аспида и ва­силиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его; долготою дней исполню его, и явлю ему спасение Мое.

Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его ненавидящи Его. Яко исчезает дым, да исчезнут, яко тает воск от лица огня, тако погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знаменем, и в веселии глаголящих: радуйся, Пречестный и Животворящий Кресте Господень, прогоняй бесы силою на тебе пропятого Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшего и поправшаго силу диаволю, и даровавшего нам тебе Крест Свой Честный на прогнание всякаго супостата. О, пречестный и Животворящий Кресте Господень! Помогай ми со Святою Госпожею Девою Богородицею и со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Популярные молитвы:

Молитвы святому великомученику Димитрию Солунскому

Молитва Святому великомученику Артемию

Молитва мученикам Антонию, Евстафию и Иоанну Виленским

Молитва Архангелу Рафаилу. Архангел Рафаил

Молитвы святым мученикам Адpиану и Наталии

Молитвы преподобному Сергию Радонежскому чудотворцу

Молитва святому преподобному Спиридону Печерскому

Молитвы преподобному Ефрему Сирину

Молитва Пресвятой Богородице Нечаянная Радость

Молитва Святителю Мартину Милостивому

Молитва Пресвятой Богородице Владимирская

Молитва праведному Евдокиму Каппадокиянину

Молитва Святому преподобному Паисию Великому

Молитвы Пресвятой Богородице Козельщанская

Православные информеры для сайтов и блогов

Все молитвы .

Это интересно: Псалом Давида 63

Икос 3

Имущи Елена оружие непобедимое, востече к сыну своему, той же абие возрадовася премного, познав Крест преславный, и в веселии душевнем вопияше к нему сицевая:

Радуйся, Кресте, света приятелище;

радуйся, Кресте, жизни сокровище.

Радуйся, дарований духовных подателю;

радуйся, мореплавателем необуреваемое пристанище.

Радуйся, трапезо, яко жертву носящая Христа;

радуйся, розго, грозд имущая, вино таинственное источающий.

Радуйся, яко скиптры царей охраняеши;

радуйся, яко главы змиев сокрушаеши.

Радуйся, светлое веры знамение;

радуйся, всего мира избавление.

Радуйся, смертным Божие благословение;

радуйся, к Богу о смертных ходатайство.

Радуйся, животворящий Кресте Господень.

Моли́тва Свято́му и Животворя́щему Кресту́ Госпо́дню.

О, ди́вный чудодѣ́йственною си́лою четвероконе́чный и трисоста́вный Кре́стъ Христо́въ! У подно́жія твоего́ во пра́хъ распросте́ртый, поклоня́юся ти́, честно́е Дре́во, отгоня́ющее отъ на́съ вся́кое де́монское стрѣля́ніе и освобожда́ющее на́съ отъ всѣ́хъ бѣ́дъ, скорбе́й и напа́стей. Ты́ бо еси́ Дре́во жи́зни, ты́ еси́ очище́ніе возду́ха, освяще́ніе свята́го хра́ма, огражде́ніе на́шего жили́ща, охране́ніе одра́ моего́, просвѣще́ніе ума́ моего́, се́рдца и всѣ́хъ мои́хъ чу́вствъ. Твое́ свято́е зна́меніе огражда́етъ мя́ со дня́ моего́ креще́нія, оно́ со мно́ю и на мнѣ́, во вся́ дни́ живота́ моего́, на су́шѣ и на вода́хъ, оно́ же сопровожда́ть мя́ бу́детъ до моги́лы, осѣни́тъ и пра́хъ мо́й, оно́ бо, свято́е зна́меніе чудодѣ́йственнаго Креста́ Госпо́дня, возвѣсти́тъ все́й вселе́нной о часѣ́ всео́бщаго воскресе́нія ме́ртвыхъ и послѣ́дняго стра́шнаго и пра́веднаго Суда́ Бо́жія.

О, Кре́сте Всечестны́й! Осѣне́ніемъ твои́мъ вразуми́, научи́ и благослови́ мя, недосто́йнаго, всегда́ несомне́нно вѣ́рующаго въ непобѣди́мую си́лу твою́, огради́ мя отъ вся́каго врага́ и супоста́та, исцѣли́ вся́ неду́ги моя́ душе́вныя и тѣле́сныя.

Јкосъ в7i.

Пою1ще твоE всеслaвное воскrніе, величaемъ тS, q хrте, б9е нaшъ, и3 вёруемъ ћкw дaруеши всBмъ жив0тъ вёчный. Тогw2 рaди въ сeй наречeнный сhй дeнь ћкw брaтіz дрyгъ другA њб8и1мемъ, ненавидzщымъ нaсъ прости1мъ вс‰ воскrніемъ, и3 є3ди1ными ўсты6 и3 є3ди1нэмъ сeрдцемъ возопіeмъ тебЁ тaкw:

Ї}се, бlгославлszй благославлsющыz тS, благослови2 и3 нhнэ поси1льный трyдъ м0й: ї}се, њсщ7azй на тS ўповaющыz, њси2 жел†ніz и3 намёрєніz мо‰.

Ї}се, њбэщaвый бhти съ вёрными до скончaніz вёка, пребyди неtлyчнw и3 со мн0ю грёшнымъ: ї}се, сл0во v3постaси n§іz, њчи1сти недост0йное моE сл0во къ твоемY пэснопёнію.

Ї}се, пaсха спcтельнаz, t смeрти къ жи1зни преводsщаz, всели2 мS въ черт0гъ тв0й просвэти1въ њдэsніе души2 моеS.

Ї}се воскrшій, воскRси2 дyшы нaшz.

Животворящий Крест Христов — защита от диавола, колдовского воздействия, любой опасности

Церковное предание гласит, что акафист Животворящему Кресту был сочинен на греческом языке еще во времена, когда Римская империя была языческой, времена первохристиан. Возможно, написан этот акафист был в IV веке, когда произошло одно из величайших чудес в истории: император Византии Константин I узнал о христианстве и, в отличие от своих царственных предшественников, не стал воздвигать гонения на учеников Христа, а в сердце своем обратился к Господу Иисусу. И перед одной из страшных битв после сокровенной молитвы император увидел сияющий Крест на небе над полем битвы и услышал Божий глас: «Сим победиши!» — то есть «победишь с помощью этого знамения». Так Крест стал военным знаменем целой Империи, и под знаком Креста долгие века процветала Византия. Константин же был назван Великим и после смерти канонизирован как святой равноапостольный царь — за свои дела и за свою веру.

Мать же Константина Великого, царица Елена, услышав проповедь учеников Христа, крестилась, а затем обрела сам Крест, на котором был распят Господь Иисус Христос и который был зарыт на горе Голгофе.Он был найден царицей Еленой, искавшей его вместе со священниками и епископами, в числе других крестов. Как только Крест был поднят из-под земли, воскрес умерший, которого проносили мимо в похоронной процессии.

Икос 7

Закон давый иногда боговидцу на Синаи, пригвожден бысть волею ко Кресту за люди беззаконныя, и упраздни закона клятву древнюю, да вси мы, видяще ныне Креста силу, воззовем ему:

Радуйся, падших человеков востание;

радуйся, миру сему покланяющихся падение.

Радуйся, воскресения Христова прославление;

радуйся, монашествующих божественное услаждение.

Радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются вернии;

радуйся, древо, пророки глаголанное, на земли насажденное.

Радуйся, царствию на враги поможение;

радуйся, христоименитому жительству державное предстательство.

Радуйся, Судии Праведнаго явление;

радуйся, человеков согрешающих осуждение.

Радуйся, Кресте, сирот заступниче;

радуйся, Кресте, нищих богатителю.

Радуйся, животворящий Кресте Господень.

Икос 4

Слышащих и видящих многообразная чудеса,
силою Креста Твоего действуемая Христе, укрепи всех
притекающих к Нему, и славящих Его сице:

Радуйся, Кресте посреде рая церковнаго
яко древо жизни.

Радуйся, на Немже Плод висящ аще кто
снесть, жив будет во веки.

Радуйся, яко древо еже разумети доброе и
злое.

Радуйся, Имже вразумляемся уклонятися от
зла и творити благое.

Радуйся, яко древо крыющее от лица Божия
Адама согрешившаго.

Радуйся, под Нимже крыющуся грешнику,
является лице Бога милостиваго.

Радуйся, яко древо Авраамле Мамврийское
являющее Бога в Троице.

Радуйся, под Нимже повержен грешник яко
Измаил услышан бывает с небеси.

Радуйся, яко древо Исааком на жертву
носимое.

Радуйся, при Немже удержуется заклание
роду человечу наносимое.

Радуйся, яко древо, под нимже Иаков
вкопа боги чужды бездушныя.

Радуйся, Имже Христос умертви грехи, нас
на душах умерщвляющия.

Радуйся, Кресте пречестный, непобедимая
победо.

Икос 12

Поюще преславную Креста Твоего Христе
силу, покланяемся на место идеже стоясте нозе Твои
пречистыя, избавльшии нас от поползновения душегубнаго,
и наставляющии на путь спасения, темже и лобызающе
пречистыя стопы Твоя на Кресте кровию назнаменаиныя,
похвальная совершаем сице:

Радуйся, Кресте яко на Тебе Слово Божие
Иисус седмь словес изрече.

Радуйся, яко тогда седмь грехов смертных
аки седмь глав змиевых посече.

Радуйся, яко на Тебе Бога Отца за враги
молился, грех гнева победи.

Радуйся, яко на Тебе разбойнику рай
даруяй, грех любостажания погуби.

Радуйся, яко Матерь Свою чистую чистому
вручая, грех нечистоты отверже.

Радуйся, яко Тебе оставленна, Себе
смиряяся глаголя, грех гордыни низверже.

Радуйся, яко на Тебе, глаголя: жажду;
чревоугодие утоли.

Радуйся, яко на Тебе глаголя:
совершишася; леность несовершающую дел благих, удали.

Радуйся, яко на Тебе, в руце Бога Отца
предаде дух Свой.

Радуйся, яко тогда грех зависти
предавших Его, любовию Своею победи до конца.

Радуйся, яко о Тебе и мы уповаем житие
безгрешно совершити.

Радуйся, яко Тобою сподобимся и мы душы
наша Богу вручати.

Радуйся, Кресте пречестный, непобедимая
победо.

Что такое акафист?

Прежде чем приступать к рассмотрению акафиста Кресту Животворящему, следует напомнить читателям, что же представляет собой этот вид песнопений. Так обычно называется особый жанр церковных гимнов, который появился гораздо позднее остальных, подобных ему.

В качестве примера можно привести акафист «Воздвижение Животворящего Креста Господня»

Религиозные православные авторы стали уделять должное внимание таким стихам только во второй половине XIX века. До этого же Количество написанных акафистов было очень незначительным

Расцвет жанра пришелся на конец девятнадцатого — начало двадцатого столетия нашей эры.

В то время Особый комитет по цензуре, который занимался религиозной литературой, рассмотрел огромное количество новых акафистов. Часть из них была принята, но много написанных произведений было отвергнуто.

Второе рождение жанр получил после Великой Октябрьской революции. В то время на церковь и ее служителей были ужасные гонения, часть религиозных деятелей была уничтожена посредством многочисленных репрессий, которые касались как самих священнослужителей, так нередко и членов их семей. Из-за этих трагических для Православной Церкви событий некоторые церковные службы вынуждены были проводиться в подполье.

Нередко богослужения проводились вне храмов: на квартирах у прихожан, в домах у священников. Часто на таких служениях не было даже дипломированных представителей духовенства. Именно тогда акафист оказался очень востребованным, поскольку чтение данного вида духовных песнопений не подразумевает обязательного участия в них представителей священничества и даже не требует глубокого знания православных канонов. Именно поэтому после Великой Октябрьской революции было создано грандиозное количество произведений этого жанра церковной литературы.

Ещё этому способствовало то обстоятельство, что Комитет по государственной цензуре, который занимался делами духовной литературы, после Октябрьской революции был упразднён. Соответственно, авторы получили больше свободы в послереволюционные годы, чем они имели в царское время.

Третье по счёту возрождение данного жанра церковных песнопений произошло уже в годы перестройки, когда Православная Церковь стала возрождаться в нашей стране и многие поэты и писатели стали обращаться к жанрам духовной литературы. Они заинтересовались прежде всего жанром акафиста, написание которого не обязательно предполагает знание церковнославянского языка. Эти произведения могут быть написаны также и на современном русском языке, и на других языках мира.

В данный момент общее число акафистов, написанных за всю историю Русской Православной Церкви, составляет около двух тысяч. Существует несколько информационных ресурсов, которые специализируются на публикациях новых шедевров данного жанра. Среди них особо выделяется сайт «Акафист.ру», который периодически публикует новые произведения. Среди наиболее плодотворно работающих авторов церковной литературы, которые чаще всего обращаются именно к рассматриваемому жанру, следует выделить Евгения Храповицкого и Александра Трофимова.

Икос 1

Ангелов лицы, яко Божии служителие,
Крест обстояще, вольную страсть Христа Жизнодавца
прославляют. Мы же страданьми Того вечныя смерти
избавльшеся, подражая горним силам, радостно взываем:

Радуйся, Кресте, яко на тебе Христос Бог
наш, волею руце распростер, спасение наше содела.

Радуйся, яко распростершимся на тебе
Христом преступление Адама и Евы, простерших руце ко
древу запрещенному, упразднися.

Радуйся, яко воздвижену бывшу на тебе,
аки преступну, Законодавцу, древняя клятва, яже на нас
бывшая, потребися.

Радуйся, яко содеявшимся на тебе
странным таинством род человеческий от тли смертныя
свободися.

Радуйся, яко Пострадавшим и Умершим на
тебе жало смерти сокрушися.

Радуйся, того ради страдания Бог с человеки примирися.

Радуйся, честный Кресте, всерадостное
знамение нашего искупления.

Храм Воскресения

На месте обнаружения Креста Господня царица Елена планировала построить большой храмовый комплекс, в перечень объектов которого должны были входить священные для христиан всего мира Голгофа и Гроб Господень, но сама святая равноапостольная императрица Елена не дожила до открытия храма. Завершением строительных работ руководил её сын – император Константин Великий.

В храме отдельный придел посвящён событию обнаружения Животворящего Креста. Он называется приделом Обретения Креста Господня. Эта часть здания является самой низкой его точкой. Лестница в двадцать две ступени связывает её с армянской церковью, которая тоже находится под землёй. Таким образом, можно сказать, что данный придел расположен на уровне второго подземного этажа. Место, где был обнаружен истинный Крест Спасителя, обозначено плитой с изображенным на ней православным восьмиконечным крестом. Плита с трёх сторон огорожена кованой решёткой.

На месте, откуда наблюдала за раскопками святая равноапостольная Елена, находится окно, которое выходит в алтарь армянской церкви.

Эта история, кроме христианских авторов, были описана целым рядом римских и арабских историков. В честь обретения Креста Господня был установлен церковный праздник, который входит в число двунадесятых. В этот день на праздничных церковных службах читается акафист Воздвижению Честного и Животворящего Креста Господня.

Икос 5

Видевше жены еврейския Тебе, грядущаго на вольную страсть и падающаго под тяжестью Креста Твоего, Иисусе, плакахуся зело. К ним же обращся, Ты рекл еси: «Дщери иерусалимския, не плачитеся о Мне, плачите же паче о себе и чадех ваших, яко дние грядут, в няже рекут: „Блаженны неплоды и утробы, яже не родиша, и сосцы, яже не доиша“, когда начнут глаголати горам: „Падите на нас“ и холмам: „Покройте нас“». Мы же в скорбех и печалех наших припадаем к Тебе, Спасе, на сем пути и вопием:

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже отгоняеши от нас рыдания.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже приносиши нам радование.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть скорбящим утешение.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть болящих исцеление.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже даруеши грешникам кающимся прощение.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть умерщвленных грехами воскресение.

Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим!

Икосъ 8.

Ве́сь бы́лъ еси́ любо́вь къ па́дшимъ человѣ́комъ, о Іису́се, и поста́вилъ еси́ на боже́ственнѣй стра́жи богоглаго́ливаго Авваку́ма, да пока́жетъ свѣтоно́сна а́нгела, я́сно глаго́люща о воскресе́ніи Твое́мъ. Тѣ́мже и мы́ зове́мъ Тебѣ́ си́це:

Іису́се, стрего́мый во́инами, посли́ па́ки а́нгела храни́теля на стра́жу души́ моея́, его́же а́зъ отгоня́ю грѣхи́ мои́ми.

Іису́се, ослѣпи́вый о́чи стрегу́щимъ Тя́ блиста́ніемъ Божества́, отврати́ о́чи мои́ отъ суеты́ и просвѣти́ къ позна́нію и́стины.

Іису́се, вопроша́вый апо́стола Петра́, «лю́биши ли Мя́?», да́ждь мнѣ́ имѣ́ти о́бразъ любве́ его́.

Іису́се, прости́вый тому́ апо́столу отрече́ніе, прости́ и мнѣ́ ежеча́сныя отрече́нія отъ повелѣ́ній Твои́хъ.

Іису́се, да́вый вла́сть вяза́ти и рѣши́ти, разрѣши́ мя отъ непра́вдъ мои́хъ.

Іису́се воскре́сшій, воскреси́ ду́ши на́ша!

Икос 5

Видевши вси языцы величие славы Креста
Господня и чудодейственную силу изображения и знамения
его, увероваша во Святую, Живоначальную и Нераздельную
Троицу и поклонишася Кресту Всечестному, сего ради
взываем радостно:

Радуйся, честное Древо, силою своею на
добро нас вразумляющее.

Радуйся, честное Древо, силою своею нас
от болезней исцеляющее.

Радуйся, честное Древо, славою своею вся
вражия силы в бегство обращающее.

Радуйся, честное Древо, славою своею
венценосных царей прославляющее.

Радуйся, честное Древо, величием своим
их царство возвышающе.

Радуйся, честное Древо, на нем бо
совершися таинство всемирнаго искупления

  • Православные акафисты и каноны — постоянно пополняемый сборник канонических православных акафистов и канонов с древними и чудотворными иконами: Господу Иисусу Христу, Богородице, святым…
  • Православный молитвослов — постоянно пополняемый сборник православных молитв, канонов, псалтырь, толкования на молитвы и многое другое.

Икосъ 10.

Царю́ воскре́сшій, Іису́се Христе́, Спаси́телю на́шъ! Ты́, снизше́дый въ преиспо́дняя земли́ и сокруши́вый вереи́ вѣ́чныя, содержа́щія свя́занныя ду́ши, свободи́ и мене́ отъ у́зъ грѣха́, взыва́юща Тебѣ́ си́це:

Іису́се, вручи́вый возлю́бленнаго ученика́ Ма́тери Твое́й, вручи́ и мя́ спаси́тельному Ея́ смотре́нію.

Іису́се, страда́нія Ма́тере Твоея́ обрати́вый въ ра́дость, да́ждь и мнѣ́ окая́нному терпѣли́во понести́ кре́стъ мо́й.

Іису́се, да́вый мíрови засту́пницу Ма́терь Твою́, да́ждь и мнѣ́ грѣ́шному бы́ти подъ кро́вомъ Ея́.

Іису́се, младе́нцемъ невозбрани́вый прикаса́тися къ Тебѣ́, да́руй мнѣ́ и́хъ незло́біе.

Іису́се, рекíй блудни́цѣ: «иди́, и отсе́лѣ не согрѣша́й», да́ждь ми́ ктому́ не прогнѣвля́ти Тя́.

Іису́се воскре́сшій, воскреси́ ду́ши на́ша.

Зачем его читают?

Люди читают Акафист по совершенно разным причинам.

Православные верят в духовную силу молитвы, потому что она принесет им положительные результаты.Самым простым основанием для чтения Акафиста считается горе, утрата или душевные терзания человека. Тогда он ищет утешение в молитве, надеется на помощь от святых или Богородицы.

Люди, недавно пришедшие к вере, самостоятельно разбирают написанное в Акафисте. Это полезно, ибо дает человеку обдумать и понять все тонкости песен. Так люди обретают гармонию с собой, проникаются радостью или горем той или иной молитвы. (см. История иконы Казанской Божьей Матери)

Христиане верят, что после прочтения песен, их сомнения развеются, и это помогает им принять правильное решение в каком-либо сложном деле.

Существуют православные, каждый день несколько раз читающие молитвы. Это их действие связано с разными причинами: они просят у Бога исцеления от болезни, каких-то земных благ или внемлют о защите своих близких.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector