Акафист пресвятой богородице пред иконой «умиление» серафимо-дивеевская
Содержание:
- Икос 8
- СЕРАФИМО-ДИВЕЕВСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ «УМИЛЕНИЕ»
- Јкосъ G.
- Икос 6
- Јкосъ }
- Икос 3
- Известные чудеса, совершённые образами Богородицы
- Как читать акафист Богородице «Умиление»
- Где находится Серафимо-Дивеевская икона
- Икос 9
- Икос 6
- Икос 11
- Јкосъ д7
- Икос 3
- Молитва
- Акафист Пресвятой Богородице как литературно-поэтический шедевр
- Как читать акафист Богородице «Умиление»
Икос 8
Всецелым умом ся Христу сраспиная, блаженства рая на земли предвкушая, пояше святый, яко благ тех виновней, Марии, родившей нам Спасшаго нас, архангельский Той, еже «Радуйся», глас прилежно всегда с простотою сыновней. Тому подражая, Мариин удел доныне обходит свой древний предел, хвалу Богородице Деве поя, да радости будет причастник Тоя:
Радуйся, о Богородице Дево; радуйся, рождшая Спаса Христа.
Радуйся, Бога вместившая в чрево; радуйся, плод Твой нам Путь живота.
Радуйся, радостей вечных виновная; радуйся, славо и радость церковная.
Радуйся, девственниц чистых венчание; радуйся, иноков щедрая Мати.
Радуйся, матерей всех величание; радуйся, доме, исполнь благодати.
Радуйся, стрелы во дни угашающи; радуйся, страхи в нощи прогоняющи.
Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.
СЕРАФИМО-ДИВЕЕВСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ «УМИЛЕНИЕ»
В Православной Церкви приняты к почитанию несколько типов икон Богородицы «Умиление» (в греческой традиции – «Елеу́са»). Елеу́са (греч. Ελεούσα — милостивая от έλεος — сострадание, сочувствие) – один из основных типов изображения Божией Матери в русской иконописи. На них Пресвятая Богородица обычно изображена по пояс и держит младенца – Спасителя – на руках и с умилением склоняется к своему Божественному Сыну.
Серафимо-Дивеевская икона «Умиление» отличается от остальных – на ней Божия Матерь изображена одна. Интересен тот факт, что иконографический тип данной иконы характерен скорее для Западного христианства, нежели Восточной традиции написания. По иконографии, она восходит к почитаемой в Литве и западной России Остробрамской иконе Божией Матери , от которой отличается отсутствием западных атрибутов — лунного серпа внизу и звезд вокруг нимба. Пресвятая Богородица изображена здесь в юном возрасте, в тот момент Ее жизни, когда Архангел Гавриил возвестил благую Весть о воплощении Сына Божия. Лик Святой Девы Марии задумчив, руки сложены на груди крестообразно, взгляд обращен вниз, глаза полузакрыты, а весь облик передает состояние глубокого смирения и любви. Над головой надпись слов из акафиста: «Радуйся, Невесто Неневестная!» Этот образ не относится к типу иконописи «Елеуса», тем не менее носит идентичное название.
Икона Божией Матери «Умиление» Серафимо-Дивеевская принадлежала преподобному Серафиму Саровскому, была его келейной иконой. История написания и автор этой иконы неизвестны, ее происхождение датируется концом XVIII века.
Елеем от лампады, горевшей перед этой святой иконой, Преподобный помазывал больных, которые получали после помазания исцеление.
Подвижник называл икону «Умиление» – «Всех радостей Радость», и перед ней он скончался на молитве 2 января 1833 года. После смерти преподобного Серафима саровский настоятель о. Нифонт отдал святую икону «Всех радостей Радость» сестрам Дивеевской Серафимовской обители. Они перенесли её в Свято-Троицкий собор Дивеевской обители, где икона находилась до советского периода. Для этого был отстроен специальный придел, а икону поместили в особый нарядный киот. С тех времен существует традиция: всем насельницам монастыря во время богослужения стоять за киотом Богородицы.
В 1902 году святой император Николай II преподнес в дар монастырю драгоценную золоченую ризу на икону «Умиление» и серебряную украшенную лампаду. В год, когда был прославлен Серафим Саровский, с богородичной иконы было сделано несколько точных списков, которые были отправлены в разные российские монастыри.
В 1927 году Дивеевский монастырь, где находился оригинал иконы «Радость всех радостей», был закрыт, но святой образ удалось тайно вывезти Дивеевской игуменье Александре в Муром. В течение десятилетий его хранили благочестивые люди.
В 1991 году чудотворный образ был передан Патриарху Московскому и Всея Руси Алексию II, который поместил икону в Патриаршей церкви Владимирской иконы Божией Матери рабочей Патриаршей резиденции в Чистом переулке, где она и находится в настоящее время.
По традиции, один раз в год – в праздник Похвалы Пресвятой Богородицы (5-я Неделя Великого Поста (суббота Акафиста)) – Предстоятель Русской Православной Церкви приносит Серафимо-Дивеевский образ Божией Матери «Умиление» на богослужение в московский Богоявленский кафедральный собор в Елохове для чтения перед нею Акафиста. В этот день чудотворный образ выносят для поклонения – приложиться к нему можно всем желающим православным христианам.
В Дивееском монастыре сейчас находится точная копия чудотворного образа, которая считается одной из главных святынь Серафимо-Дивеевского монастыря. Монахини и насельницы женской обители считают ее своей Небесной Игуменьей.
Празднование Серафимо-Дивеевской иконе «Умиление» совершается 28 июля/10 августа.
Материал подготовил Сергей ШУЛЯК
для Храма Живоначальной Троицы на Воробьевых горах в Москве
Молитва перед иконой икона Божией Матери «Умиление» Псково-Печерская
О Пресвятая Госпоже Владычице, Богородице Дево! Приими недостойныя молитвы наша, сохрани нас от наветов злых человек и от напрасныя смерти, подаждь нам прежде конца покаяние, на моления наша умилосердися и радость в печали место даруй. И избави нас, о Госпоже Владычице Богородице, от всякий беды, напасти, скорби, болезни и всякаго зла, и сподоби нас, грешных рабов Твоих, одесную стати во втором пришествии Сына Твоего, Христа Бога нашего, и наследники нас быти сподоби Царствия Небеснаго и жизни вечныя со всеми святыми в безконечныя веки. Аминь.
Јкосъ G.
И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:
Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.
Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.
Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.
Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.
Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.
Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.
Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.
Икос 6
Возсиявый во Египте просвещение истины отгнал еси лжи тму: идоли бо его Спасе, не терпящее Твоея крепости, падоша: сих же избавльшиися вопияху к Богородице, люди земли Русской, яко новое чудо явила еси, Владычице, яко благоволила списати образ Твой «Хлебенный», и с честию великою принесена бысть во обитель Леушинскую, в ней же духовно наставляема святым праведным Иоанном Кронштадским старица игумения Таисия положила еси неусыпно пети акафист образу Похвалы Твоея, , и закрома не имели в хлебе оскудения. Мы же Заступницу усердно воспеваем:
Радуйся, к торжеству веры православной языки северныя страны приводящая.
Радуйся, пред иконой Твоей молящимися радость душевная обретается.
Радуйся, Русского Севера Заступнице и Соловецстей обители Покровительнице.
Радуйся, града святого Петра великая Хранительнице.
Радуйся, обители Леушинской теплое заступление.
Радуйся, чад Своих верных неоскудным хлебом питающая.
Радуйся, скорбь нашу на радость претворающая.
Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.
Јкосъ }
Вeсь мjръ хrтіaнскій слaвитъ преблгcвeнное и4мz твоE, мRjе бцdе, и3 всsкому вёрному слaдостнw и3 ўтёшительнw є4сть взирaти на пречcтую твою2 їкHну, t неS же њбhкла є3си2 kвлsти мнHгіz млcти и3 чудесA бёдствующымъ и3 болsщымъ чlвёкwмъ. сегw2 рaди и3 мы2 смирeнніи, чудотв0рному џбразу твоемY бlгоговёйнw покланsемсz, вLчце всебlгaz, и3 съ люб0вію си1це тебЁ зовeмъ:
Рaдуйсz, херувjмы превыщaющаz и3 серафjмы превосходsщаz состію и3 чтcот0ю: рaдуйсz нб7о и3 зeмлю во є3ди1но совокyпльшаz пёти тебЁ и3 р0ждшемусz t тебє2 немHлчныz хвалы6. Рaдуйсz, свэщE неугаси1маz, вeсь мjръ сіsніемъ слaвы твоеS њзари1вшаz: рaдуйсz, моли1твеннице бlгопріsтнаz ко хrтY бGу за лю1ди, и3скуплє1нныz чтcн0ю є3гw2 кр0вію. Рaдуйсz, рaйскихъ дверeй tверзeніе: рaдуйсz, грёшникwвъ кaющихсz съ бGомъ примирeніе. Рaдуйсz, и3ст0чниче бжcтвенный, в0ду жи1зни нaмъ и3сточи1вый: рaдуйсz, хлёба сшeдшагw съ небeсъ, трапeзо пресaz. Рaдуйсz ни1во неwрaннаz, клaсъ спаси1тельный мjру и3зрасти1вшаz: рaдуйсz, лозо2 блгcвeннаz, гр0здъ сhй плодопринeсшаz. Рaдуйсz, чaше драгaz, въ нeйже нaсъ рaди ўгот0васz пл0ть и3 кр0вь хrт0ва: рaдуйсz, покр0ве ши1ршій џблака, и4мже покрывaютсz мн0зи.
Рaдуйсz блгdтнаz бцdе дв7о, млекопитaтельнице сп7са дyшъ нaшихъ.
Икос 3
Имущи древняя обитель Псково-Печерская
Твой образ святый, Преблагословенная Богородице Дево,
токи чудес источающий и обитель ограждающий от всякаго
зла, исполнишася велия радости и утешения. Се бо Матерь
Света крылома Своея Материнския любве ограждает ны,
вопиющих умильно:
Радуйся, радосте наша пресветлая.
Радуйся, ликование верных сердец.
Радуйся, свет нам возсиявшая.
Радуйся,
обитель милостию Твоею посетившая.
Радуйся, в залог любве икону Твою ей
даровавшая.
Радуйся, яко тою иконою точатся исцеления.
Радуйся, обитель Свою охраняющая.
Радуйся, живущим в ней присная Помощнице.
Радуйся, иноков Мати чадолюбивая.
Радуйся, обетов иноческих страж неусыпный.
Радуйся, радость всему миру носящая.
Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.
Известные чудеса, совершённые образами Богородицы
- Старинная летопись рассказывает об эпидемии ужасной болезни, которая косила людей в городе Новгород в 1337-м году. Спасения от смертельного недуга не было. Введённые в состояние глубокого отчаяния верующие христиане собрались толпой и последовали в Троицкий собор, где стали возносить молитвы иконе Богородице. Они умоляли Святую Деву защитить их от болезни и она услыхала их просьбы: вскорости эпидемия прекратилась. Чтобы почтить память про божественную помощь каждый год стал совершаться крёстный ход в Троицкий собор из Софийского.
- Неоднократно иконы Божьей Матери начинали мироточить. Особенно людям запомнился случай, произошедший 8 июля 1337-го года, когда икона Богородицы начала «плакать», а также воспарила в воздухе, её удерживала какая-то неизвестная сила. В связи с данным чудом священники решили совершить крёстный ход в Троицкий собор, где провели службу.
- В селе Локоть Брянской области некие Наталья и Виктор Ремезовы хранили уникальную святыню Серафимо-Дивеевской Божьей Матери. Как-то раз их посетила женщина, больная раком, которой вскоре должны были делать серьёзную операцию. Страждущая отчаянно молилась иконе, просила Царицу Небесную помочь ей успешно пережить хирургическую манипуляцию.
Помолилась и отправилась в больницу на подготовку к операции, а там доктора, делавшие контрольное УЗИ, пришли в настоящий шок, ведь аппарат показал, что онкологии у женщины нет и она полностью здорова.
В завершение хочется просто вспомнить слова из Святого Евангелие: «По вере вашей да будем вам».
Как читать акафист Богородице «Умиление»
Дева Мария Серафимо-Динеевская является заступницей молодых девушек, желающих выйти замуж, и молодых женщин, которые уже замужем и нуждаются в мудром управлении своей семьей. Не менее милосердна Богородица и к молодым женщинам, желающим выносить и родить здорового ребенка. Молятся ей и мамы, у которых несколько дочерей, о благословении их жизней. «Умиление» стала тем образом, перед которым молятся множество женщин. Как же правильно читать акафист Богородице?
Прежде всего стоит помнить о почтении, с которым следует читать молитвы и песнопения ей. Читают акафист обязательно стоя, но перед ним читают молитвы:
- Отче наш;
- Слава Тебе Боже наш;
- Царю Небесный.
После этого приступают к чтению акафиста, а завершают поклонение вновь рядом молитв:
- Слава и Ныне;
- Достойно есть;
- Молитвами Святых Отцов.
Заканчивают поклонение фразой «Господи помилуй», которую проговаривают три раза. Акафист читают с молитвослова обычно в дни празднования, но можно это делать и в любой другой день.
Совет! Текст произносить следует четко и внимательно, успокоившись духом и сосредоточившись. Человек должен быть полностью погружен в духовный мир, не думая о мирском. Читать акафист можно и нужно дома, также стоя, до 2-х раз в день. При этом сопровождающие молитвы можно прочесть вначале один раз.
Стоит помнить, что Господь слышит чистых сердцем, поэтому прежде всего стоит озаботиться своим духовным состоянием и просить Господа очистить сердце от зла и голову от ненужных помыслов. Для этого необходимо приступать к Таинству исповеди в храме.
Посмотрите видео об иконе *Умиление*
Где находится Серафимо-Дивеевская икона
Этот вопрос волнует не многих верующих, а лишь тех, кто склонен к дотошности и обладает любопытством. Местонахождение чудотворного образа покрыто туманом тайны так же, как и история его обретения столетия назад.
Однако, помимо любопытства и стремления к дознанию, фактическая оригинальность иногда бывает важна, к примеру, если речь идет о необходимости исцеления от заболеваний, чем прославился настоящий Серафимовский образ «Умиление». Икона Божией Матери, согласно многочисленным сохранившимся в церковных записях свидетельствам, обладала такой силой. Серафим лично помещал перед образом на время службы елейницу, а после окончания проводил помазание недужных. После его смерти это продолжили делать и другие священнослужители.
Дивеевский монастырь, в котором хранился чудотворный лик, был закрыт, и, вероятнее всего, разграблен в далеком 1927 году. На десятилетия икона стала считаться церковью утраченной. Однако в 1991 году она вновь была обретена. Образ передали патриарху Алексию Второму люди, чьи имена церкви или неизвестны, либо же сохраняются в тайне.
С тех пор, то есть с 1991 года, оригинальный лик хранится в резиденции Патриарха. Доступна же Дивеевская икона «Умиление», значение которой не только велико для верующих, истории православной русской церкви, но и глубоко символично для всей страны, всего лишь раз в году, в день Похвалы Пресвятой Богородицы. В этот праздник образ выставляется в зале Богоявленского Патриаршего собора и доступен для молитвы и поклонения.
В Третьяковской галерее выставлена копия иконы, аналоги ее, то есть списки с образа представлены и в других местах. Однако чудотворной силой, подтвержденной свидетельствами, такие списки не обладают. Хотя вопрос воздействия образа на верующего – открытая тема для дискуссий в церковной философии. Многие священнослужители полагают, что чудодейственная сила зависит не от самой конкретной иконы, а от веры того, кто молится.
Икос 9
Витий многогласных не может язык воспети достойно Твой сладостный лик, о Дево и Мати Владыки Небес. Даров Твоих чудных и сил умножение сердца исполняет росы умиления, дает очесем всех источники слез. Твой образ святый со свещею горящею всегда веселяше взор старца молящаго, егда на колена склонився пред ним, усердно хваляше Тя пением сим:
Радуйся, всех безнадежных надеждо; радуйся, сердцу росо умиления.
Радуйся, правды лишенных одеждо; радуйся, всем нам источник спасения.
Радуйся, демонский лик низлагаеши; радуйся, грозно бесом запрещаеши.
Радуйся, духом унылых возстание; радуйся, палице спящим во зле.
Радуйся, стропотных душ наказание; радуйся, вся бо возможна Тебе.
Радуйся, в горьких работах всем сладость; радуйся, Мати, скорбящим всем радость.
Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.
Икос 6
Возсия сияние славы небесныя в смиренней келии праведнаго старца, егда от горних высот пришла еси, Богородице, с ликом святых его посетити, егоже не терпящи зрети дева, сотаинница божественнаго видения, ниц паде на землю, но милостивно ту воздвигла еси, Владычице, и премилостивыя глаголы Твоя ей прорекла еси. Таковому благоснисхождению Твоему дивящеся, с любовию и благоговением Тебе вопием:
Радуйся, Дево всеблагая, девство похвалившая деве земной; радуйся, венец Царствия Небеснаго ей и девам обещавшая за верность Жениху Христу.
Радуйся, Ангелы чтимая и певаемая от Херувим; радуйся, Архангелы окружаемая и прославляемая от Серафим.
Радуйся, Предтечу, Богослова и лик святых дев с Тобою в явлении чудесно ему показавшая; радуйся, сие явление Твое обетовании благими избраннику Божию заключившая.
Радуйся, сбытием обетований Твоих истину явления Твоего засвидетельствовавшая; радуйся, наша похвало и утверждение.
Радуйся, обителей иноческих милостивое попечение и призрение; радуйся, Церкве Христовой божественная лепота.
Радуйся, постников и преподобных тайное утешение; радуйся, христианскаго рода непостыдное упование.
Радуйся, Владычице, радосте всех радостей, умиление и спасение душ наших.
Икос 11
Светозарным лучем благодатнаго упования явися православным христианом пречестная икона Твоя, Владычице, во дни скорби их: егда бо страна Холмская от Православия лестию отторжена бысть, людие православнии, в напасти сей сущии, молящеся пред иконою Твоею, велие утешение и светлую радость обретаху, в надежде утверждаяся, яко привременнии суть дние сии лукавии. Егда же чаяние сие исполнися, людие с веселием воспеша Ти хвалу таковую:
Радуйся, душевредных учений обличение.
Радуйся, душеполезных знаний дарование.
Радуйся, священное прибежище наше и верных ограждение.
Радуйся, погибших взыскание и заблуждших исправление.
Радуйся, домостроительнице нашего спасения, житие наше добре устрояющая.
Радуйся, во страданиих утешение и в житии благодатнем укрепление нам подавающая.
Радуйся, яко Тебе ради православнии людие прельщения еретическая отметают.
Радуйся, яко Тобою и от еретик совращеннии паки Православную веру обретают.
Радуйся, Церкве Христовы пресветлое украшение.
Радуйся, Православия в стране нашей незыблемое утверждение.
Радуйся, земли Холмския отрадо и всему миру прибежище и заступление.
Јкосъ д7
Ўслhша ми б9іz, ћкw ї}съ прохождaше всю2 галілeю, ўчA на с0нмищахъ и5хъ, проповёдаz є3ђліе цrтвіz и3 и3сцэлsz вс‰къ недyгъ и3 всsку ћзву въ лю1дэхъ: и3 и3зhде слyхъ по всeй сjріи, и3 привед0ша къ немY болsщіz разли1чными недyги и3 страстьми2 њдержи1мыz и3 бэсaми, и3 разслaбленныz, и3 и3сцэлsше и5хъ. Тh же, ми б9іz, вёдущи прbрочества, скорбeла є3си2 сeрдцемъ, познавaz, ћкw вск0рэ пріи1детъ чaсъ, є3гдA сн7ъ тв0й принесeтъ себE въ жeртву за грэхи2 мjра. Тёмже ўблажaемъ тS, многострадaльнаz ми б9іz, вопію1ще:
Рaдуйсz, сн7а своегw2 на служeніе нар0ду їудeйскому tдaвшаz. Рaдуйсz, ск0рбнаz сeрдцемъ, но пок0рнаz в0лэ б9іей. Рaдуйсz, мjръ t пот0па грэх0внагw спaсшаz. Рaдуйсz, главY дрeвнzгw ѕмjz стeршаz. Рaдуйсz, себЁ въ жeртву жи1ву бGу принeсшаz. Рaдуйсz, гDь бо съ тоб0ю, бlгословeннаz.
Рaдуйсz, многоск0рбнаz ми б9іz, печaль нaшу въ рaдость претворsющаz.
Икос 3
Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:
Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.
Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство Афонское; радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих.
Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим, обещавшая Твое заступление; радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.
Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; радуйся, рай мысленный показавшая храмы Божия.
Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.
Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго.
Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.
Молитва
О Пресвятая Дево Владычице Богородице, добропослушная Божественному Слову Мати Пречистая, от всех родов избранная, на небеси и на земли ублажаемая, приими и сие благодарение наше и всеблагоговейное поклонение чудотворней иконе Твоей, юже, яко многоцелебный источник Твоея благодати, благоизволила еси явити стране нашей православней и святей обители сей. Архангельский глас вопием Ти, Чистая: «Обрадованная, радуйся, с Тобою Господь и Тобою с нами!» Предстательством Твоим и заступлением на небеси у престола всеблагаго Бога никтоже да изыдет отсюда упования своего тощ и не услышан.
О пречудная и высшая всех тварей небесных и земных Богомати Дево! Благодарне поминающе преславная чудеса, от святаго образа Твоего дарованная, молим Тя, Всеблагая, не лиши от него и нас дивнаго знамения во спасение наше. Помяни щедроты Твоя древния, в судьбах отечества нашего явленныя, и да престанем вси от лукавств своих, имиже прогневахом Тя в век сей мятежный удалением от любве, еюже возлюби и возрасти нас Церковь Святая. О премудрая небесная Началоводительнице ко спасению инокинь обители, именем Твоим нареченныя, юже избрала еси в достояние Свое на месте сем, Тобою благословеннем, яви ю пристанище тихое всем скорбящим и обремененным и чающим блаженныя вечныя жизни. Грешнии есмы, пренепорочная Владычице, но Твои до века.
Озари убо души наша светом божественныя благодати Твоея, покрый нас от всякаго зла, скорби и печали; огради от всякия напасти, клеветы человеческия и навета вражия; немощным и болящим здравие даруй; кающихся грешников прости и от плена страстей свободи; отступившия от православныя веры и погибельными ересьми ослепленныя светом богопознания просвети и святей апостольстей Церкви причти. Молим Тя умиленно, сохрани и помилуй пастырей Церкве Православныя и всех верных чад ея, утверди житие наше в мире; управи пути и советы наша в правде, во еже открытися в них царству Христову; даруй нам кончину христианскую, безболезненну, непостыдну, мирну, божественных Таин причастну, и Сама нам в час той предстани и спаси посреде мытарств воздушных от мрака и скорби лютыя, в страшный же день Суда сподоби ны стати одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего. Молим Тя, Дево всепетая, призри благосердием Твоим на обитель сию и сохрани ю до века целу и неврежденну, да выну чистотою возвышается и славится в ней величество Единосущныя Троицы и Твое препетое и преблагословенное имя во веки. Аминь.
Акафист Пресвятой Богородице как литературно-поэтический шедевр
Содержание Акафиста Богородице делится на повествовательную (о земной жизни Девы Марии), и догматическую (о тайне Боговоплощения и спасения людей) части. Акафист наполнен многократными повторениями слова «радуйся». Таким возгласом архангелом Гавриилом было совершено приветствие Девы Марии, пришедшего возвестить Ей о надлежащем родиться от Нее Спасителе:
Как особый жанр византийской литературы, Акафист имеет исключительную в своем роде структуру. Икосы украшены одинаковым ритмическим рисунком. Хайретизмы образуют шесть пар, где каждая строка имеет зарифмованное отражение в другой строке. Нужно заметить, что в большинстве случаях рифма при переводе с греческого была утеряна.
Также Акафист Пресвятой Богородице насыщен литературно-поэтический оборотами. Такими, как антитезисы, то есть риторическими противопоставлениями. Например, «Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение». Или параллельные обороты речи («Радуйся, честный венче царей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных»). Распространены синонимы («Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози»).
В греческом варианте Акафист пронизан фонетической игрой слов, которую невозможно адекватно передать при переводе. Для примера рассмотрим первую пару хайретизмов в первом икосе. По-славянски текст звучит: «Радуйся, Еюже радость возсияет; Радуйся, Еюже клятва исчезнет». Русская транскрипция греческого варианта: «Хайре, ди хэс хэ хара эклампсей; Хайре, ди хэс хэ ара эклейпсей».
В оригинале Акафист Пресвятой Богородице является алфавитным акростихом: первые слова кондаков и икосов начинаются с букв греческого алфавита, от «Альфы» («Ангел предстатель…») до «Омега» («О всепетая Мати…»). Для славянского перевода это можно проследить только в первом икосе и тринадцатом кондаке.
Как читать акафист Богородице «Умиление»
Дева Мария Серафимо-Динеевская является заступницей молодых девушек, желающих выйти замуж, и молодых женщин, которые уже замужем и нуждаются в мудром управлении своей семьей. Не менее милосердна Богородица и к молодым женщинам, желающим выносить и родить здорового ребенка. Молятся ей и мамы, у которых несколько дочерей, о благословении их жизней. «Умиление» стала тем образом, перед которым молятся множество женщин. Как же правильно читать акафист Богородице?
Каким еще иконам моляться в беременности и родах:
- «Помощница в родах»
- «Феодоровская»
- «Млекопитательница»
Прежде всего стоит помнить о почтении, с которым следует читать молитвы и песнопения ей. Читают акафист обязательно стоя, но перед ним читают молитвы:
- Отче наш;
- Слава Тебе Боже наш;
- Царю Небесный.
После этого приступают к чтению акафиста, а завершают поклонение вновь рядом молитв:
- Слава и Ныне;
- Достойно есть;
- Молитвами Святых Отцов.
Заканчивают поклонение фразой «Господи помилуй», которую проговаривают три раза. Акафист читают с молитвослова обычно в дни празднования, но можно это делать и в любой другой день.
Совет! Текст произносить следует четко и внимательно, успокоившись духом и сосредоточившись. Человек должен быть полностью погружен в духовный мир, не думая о мирском. Читать акафист можно и нужно дома, также стоя, до 2-х раз в день. При этом сопровождающие молитвы можно прочесть вначале один раз.
Стоит помнить, что Господь слышит чистых сердцем, поэтому прежде всего стоит озаботиться своим духовным состоянием и просить Господа очистить сердце от зла и голову от ненужных помыслов. Для этого необходимо приступать к Таинству исповеди в храме.
Посмотрите видео об иконе *Умиление*